JULIO CAMPOS
Madrid (Spain – Europe)

 

Trajectory:
He finished his studies at the Faculty of Fine Arts in Madrid in 1999, completing them in the United Kingdom with studies of interior design, furniture and scenography. In 2000 he completed his degree in Graphic Design from the Polytechnic University of Anglya (Essex).

 

In 2001 he designed the set design for the musical ‘John Paul Johns’ at the Church Hill Theater in Edinburgh, receiving criticism that ‘Edinburgh already has its hall of mirrors in Versailles’ from the local press. In this same year he illustrated the book by the philosopher Maryel Gardyne ‘The Atom and the Octave. A 21st Century Search for Synthesis’. This collaboration would be essential for the development of his work in subsequent years.

 

From 2003 to 2007 he devoted himself fully to window dressing working for the Harvey Nichols fashion stores in London and throughout the UK. This job led him to design shoes, accessories and fashion accessories with productions in China and India.

 

After all this international trajectory, in 2012 he began to create his own work as an independent artist and it was not until 2014 that he mounted his first solo exhibition entitled ‘Hilandera’ where he reconnected with the textile tradition of his family, elaborating geometric works of contemporary embroidery. with threads on canvas, always with the geometry of the circle as the main source of inspiration.

 

He currently resides between Sitges and London developing large-format geometric projects.

 

Referents: Maryel Gardyne, Emma Kunz, William Blake, Bram Stoker, For Non Blondes, Calderón de la Barca, Jean Cocteau and Teresa de Ávila.

 

Exhibitions:
The Other Art Fair (London, 2013)
Kinetica Museum (London, 2013)
Spinner (Edinburgh, 2014)
Cosi in celo, come in Terra (Genoa, 2014)
Mediterranean Halo (Sitges, 2018)

 

Techniques and specialties:
Textile art with threads
Circular structures
Geometric constructions

 

Awards:
Second prize to the Reflective Surfaces section in World of Wearable Art (WOW) – Wellington (New Zealand, 2018)

 


 

Trayectoria:
Finaliza sus estudios en la Facultad de Bellas Artes de Madrid en 1999 completándolos en el Reino Unido con estudios de interiorismo, mobiliario y escenografía. En el año 2000 finaliza su licenciatura en Diseño gráfico por la Universidad Politécnica de Anglya (Essex).

 

En 2001 diseñó la escenografía del musical ‘John Paul Johns’ en el Church Hill Theater de Edimburgo, recibiendo la crítica que decía que ‘Edimburgo ya tiene su sala de los espejos de Versalles’ por la prensa local. En este mismo año ilustró el libro de la filósofa Maryel Gardyne ‘The Atom and the Octave. A 21st Century Search for Synthesis’. Esta colaboración sería imprescindible para el desarrollo de su obra en los años posteriores.

 

Desde el año 2003 hasta 2007 se dedicó plenamente al escaparatismo trabajando para los almacenes de moda Harvey Nichols en Londres y todo Reino Unido. Este empleo lo llevó a diseñar zapatos, complementos y accesorios de moda con producciones en China e India.

 

Después de toda esta trayectoria internacional en 2012 comienza a crear su obra propia como artista independiente y no es hasta el año 2014 que monta su primera exposición individual titulada ‘Hilandera’ donde reconecta con la tradición textil de su familia elaborando obras geométricas de bordado contemporáneo, con hilos sobre lienzo, siempre con la geometría del círculo como fuente principal de inspiración.

 

En la actualidad reside entre Sitges y Londres desarrollando proyectos geométricos en gran formato.

 

Referentes: Maryel Gardyne, Emma Kunz, William Blake, Bram Stoker, For Non Blondes, Calderón de la Barca, Jean Cocteau y Teresa de Ávila.

 

Exposiciones:
The Other Art Fair (Londres, 2013)
Kinetica Museum (Londres, 2013)
Hilandera (Edimburgo, 2014)
Cosi in celo, come in Terra (Génova, 2014)
Halo Mediterráneo (Sitges, 2018)

 

Técnicas y especialidades:
Arte Textil con hilos
Estructuras circulares
Construcciones geométricas

 

Premios:
Segundo premio a la sección de Superficies Reflectivas en World of Wearable Art (WOW) – Wellington (Nueva Zelanda, 2018)